dilluns, 21 de desembre del 2009

COEC - Comunicació Oral, Escrita i Culé




Ja som campions del món! Ja tenim el "siset". Potser la jovenalla d'avui dia quan en un futur escolti la cançó de " l'Estaca" de Lluis Llach, quan senti el començament..."L'avi siset em parlava..." Es pensaran que es tracta de l'avi del Barça!

Ja feia dies que tenia ganes de compartir el vídeo-homenatge que vaig fer en honor al
barça...és que amb la temporada que van fer l'any passat es mereixen això i més! Ara, tot i el títol aconseguit, sembla que hi ha gent que encara té la indecència de dubtar d'aquest equip, hauríem de fer un examen col·lectiu de consciència, per assimilar el que van assolir l'any passat.

Bé, he etiquetat aquesta entrada com COED i GITIC per explicar què vol comunicar aquest vídeo i quins recursos utilitza per comunicar-ho.

Per començar dir que per sort o per desgràcia formo part d'una família musical. I dic també per desgràcia ja que patir els assajos d'òpera que feia ma mare per la coral, no sempre esdevenia una de les meves activitats predilectes.

No podia faltar doncs en aquest tribut, l' inestimable col·laboració d'un familiar. Doncs si, la Diana, i no parlo de la delegada, sinó de ma germana, fa les segones veus.

El que vol comunicar aquest vídeo va més enllà del futbol, i no sé si la gent que veu el vídeo ho entén així, però abans d'entrar en matèria em permetré la llicència d'explicar una anècdota personal:

El meu oncle és un culé de cap a peus, dels que fan escola. Per veure els partits importants es reuneixen els tres germans i jo, el fill d'un d'ells. Jo acostumo a posar-me un xic nerviós, m'empipo si no guanyem, algun crit contra l'àrbitre sempre cau i
m'aixeco i camino si ja no puc més. El meu oncle en canvi s'ho mira amb una calma que espanta. Un dia li vaig preguntar com s'ho feia i em va captivar amb la següent conversa:

- El futbol són estats d'ànim.
- Com?
-
Per què creus que juga tan bé el barça? Tot és basa en l'amistat i el bon rollo que es tenen entre ells. Si no com expliques el cas d'Henry ? ( L'autor fa constar que aquesta conversa va tenir lloc la nit del 2 a 6) L'any passat amb Rikjaard semblava un ànima en pena avui mira, dos gols al Bernábeu...tot rau en la felicitat dels jugadors, mentres juguin amb aquesta alegria, no hem de patir per res.

Vaig voler plasmar en format vídeo-clip aquests estats d'ànim, aquests lligams que Guardiola ha anat arrelant. Guardiola és el professor Kanamori (Pensant en els altres) del Barça, ha gestionat de manera exquisida les emocions dels jugadors. Fent allò que els agrada han fet bo allò que diu que la unió fa la força, i de fet aquest és el fil conductor del vídeo.

Vaig escollir una cançó que havia gravat amb ma germana. "With or without you" dels U2. La tornada juga amb la idea de " amb o sense"...Messi per exemple...què haguéssim fet sense Messi l'any passat? o sense Alves, o sense Piqué, o Xavi, ja paro que m'envalo.

He combinat imatges del Barça amb imatges d'un viatge que vaig fer. He buscat certa sincronia entre la musica i la imatge, no m'ha estat fàcil, però també és el moment que més disfruto, quan busco una relació directa entre la imatge i el so. L'exemple seria quan la noia acròbata salta i és tot just quan aterra que comença a sonar la bateria. En alguns casos en aquesta sincronia he buscat el paral·lelisme: Pep Guardiola. Molt tranquil a la roda de prensa. La música també, segons després veiem Guardiola corrent com un posseït per la banda d'Stamford Bridge, la música puja d'intensitat, el segueix allà on va.

Bé culés i no culés salut i sort!


1 comentari:

  1. Moltes gràcies, Àlvar.
    Ha estat un plaer gaudir d'aquest homenatge tant sentit. Visca el Barça i tot el que avui representa el seu èxit com a recompensa a una feina ben feta!

    ResponElimina