divendres, 14 d’octubre del 2011

Parlem de la lectura "La competència digital a l'educació Primària" un llibre coordinat per Miquel Àngel Prats - CAPÍTOL 1

Aquesta reflexió coordinada per Miquel Àngel Prats ens guia sobre les virtuts que tenen les TIC en l'educació.

Sobre aquesta lectura m'agradaria destacar els següents punts:

  • Si cerquem una autèntica revolució metodològica, les TIC són un gran mitjà p17
  • Actualment patim una estandardització i manca de globalització p18
  • Oposadament a la creença popular, els videojocs ensenyen unes estratègies i exigeixen unes habilitats de planificació que després faran servir al llarg de la seva vida p19
  • Cal comprendre el llenguatge de la tecnologia p21
  • La informació que trobem a la xarxa permet ser reconstruïda, per tant es flexible p22
  • Les TIC conformen un nou llenguatge, una nova manera d'expressar, d'entendre el món, la societat i la vida en general p22
  • El nostre llegat històric ens pesa i ens complica el canvi p23
  • Internet s'erigeix com el canal on conflueixen una gran quantitat de formats diferents d'informació procedents de diferents aparells tecnològics que parlen un mateix llenguatge: el digital . Tot plegat per ser distribuïts, compartits i comunicats a milers i milions d'usuaris p24
  • La nostra societat es pot definir com la "societat xarxa"
  • Segons Pascual Sevillano hi tres maneres d'integrar els ordinadors a l'escola
  1. Com un mitjà d'aprenentatge curricular
  2. Com a mediador de l'aprenentatge
  3. Com a eina administrativa per al professor
  • L'ordinador és un suport d'aprenentatge i està més centrat en l'adquisició de destreses i estratègies
  • L'alfabetització digital té més a veure amb les idees que amb el teclat
  • Cada nou producte que va sortint al mercat incorpora un nou llenguatge i destreses cognitives
  • Existeix un nou element: el cloud una mena d'espai virtual
  • Allò que sabem no és tan important com l'ús que fem dels aprenentatges

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada