dilluns, 9 de gener del 2012

Conclusions sobre el meu PLE - Gener'12

Recordo quan vam començar aquesta aventura plegats,gairebé cap de nosaltres coneixia el PLE (Personal Learning Enviroment).
Aquí adjunto aquesta presentació per resumir el concepte de PLE i les seves possibilitats:


A base de investigar, dialogar i comunicar les nostres primeres aportacions per a la construcció del nostre PLE, hem pogut comprovar que un PLE no és estàtic ni està mai acabat. Una de les grans avantatges que ens ofereix la xarxa, és precisament el seu dinamisme i constant revisió i renovació. Tal i com diuen molts pedagogs constructivistes creem aprenentatge quan reconstruïm les nostres experiències personals a l'interactuar  amb el medi. I això és precisament el que hem anat fent: Recopilar informació, compartir-la i discutir-la, ja sigui en forma de comentaris al bloc, en fòrums...

Sincerament el transcurs d'aquest curs m'ha servit per adquirir consciència de la quantitat de possibilitats que ens ofereixen les TIC. Recordo que quan vaig començar el curs vaig pensar que aquest cop no em podria sorprendre aquesta assignatura ja que l'havia treballat a 1er i no em considerava desconnectat del món d'Internet com a usuari habitual. Però res més lluny de la realitat, ja el primer dia vaig descobrir una plataforma nova per a mi:  l'about me. Aquest fet m'ha fet reflexionar de com la informació pot passar totalment inadvertida si no es navega pels canals adequats. Respecte l'about me s'ha convertit en  la plataforma del meu rellençament a la xarxa. Els programes que no coneixia, he descobert i he obert compte i faig servir són:

- About me
- Wordpress
- Google +
- Prezi
- Delicious
- Glogster
- Photopeach
- Tumblr
- Scribd

Alguns d'altres ja coneixia de primer o fins i tot abans i m'han estat d'utilitat per consolidar el meu ple:

- Facebook
- Slideshare
- Twitter
- Youtube
- Vimeo
- LinkedIn
- Blogger
- Flickr

Per tant considero que a mida que he manipulat i compartit informació amb la xarxa m'he anat introduint en uns canals de comunicació en constant evolució que han anat formant part del meu aprenentatge i per tant del meu PLE.

Com ha funcionat el meu PLE:

Els eixos sobre els quals han girat els diversos elements han estat:

Wiki UDTIC TARDA: Aquesta wiki creada a principi de curs per a mi ha estat el trampolí necessari per iniciar el primer salt cap a la xarxa. Aquí he pogut compartir opinions, consultar temàtiques, plantejar els meus dubtes...

About me: M'ha servit per agrupar tots els meus registres a la xarxa

Blogger: Aquest bloc BLOCTIC ha estat, en gran mesura el meu relat d'aprenentatge. He plasmat les meves experimentacions i troballes obtingudes en aquest camp.

Google Reader: Molt pràctic per llegir allò que realment t'interessa. No cal anar saltant de bloc en bloc per trobar el que t'interessa

Delicious: M'ha estat molt profitosa aquesta eina per anar emmagatzemant enllaços interessants.

Twitter: No em considero un fan d'aquesta eina, però tot i això m'ha servit per estar al dia de les evolucions dels companys de UDTIC TARDA.

Prezi: Per a mi ha estat un dels descobriments de l'any. Aquesta eina permet fer presentacions més atractives incorporant a més una gran possibilitat d'opcions estètiques.

Les altres eines com el Glogster, Wordpress, PhotoPeach... crec que em seran de gran utilitat al llarg de la carrera i sobretot en la meva futura tasca de mestre.

Per concloure crec que és important destacar que l'èxit d'un PLE no rau en tenir molts comptes oberts de  moltes plataformes, sinó la interacció i interrelació que establim entre elles. També cal anar prenent consciència de quines eines ens són més pràctiques en el nostre procés d'aprenentatge.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada